marți, 14 iunie 2011

Branduri celebre!

            V-ati intrebat vreodata de unde provin si ce inseamna numele brandurilor pe care le intalnim in viata de zi cu zi si care au facut istorie? Iata cateva dintre ele:
        Apple - Perceptii inovatoare
        Fondatorii uriasei companii, Steve Jobs si Steve Wozniak, au denumit-o asa dupa o comuna din Oregon, unde locuia Jobs, ce purta denumirea de Apple, datorita imprejurimilor pline de livezi cu mere. Astfel au ajuns ce doi sa transforme Apple in liderul electronicelor inovatoare, odata cu lansarea iPod-ului, iPhone-ului si tabletelor iPad, produse care au atras atentia pasionatilor de tehnologie.

        3M: Scurt, dar dulce
        Fondata in 1902 de cinci antreprenori din Two Harbors, din Minnesota (SUA), compania s-a numit intial The Minnesota Mining & Manufacturing Company. Insa numele lung suna mai degraba robotizat si plicticos. Atunci asociatii s-au gandit la un nume scurt, pe care sa-l retina usor. Asa s-a nascut 3M - numele care astazi este asociat cu usurinta cu faimoasele post-it-uri.

        BAPE: Conteaza modul in care gandesti
        BAPE este o companie de haine fondata in 1993 de catre producatorul muzical DJ Tomoaki "Nigo" Nagao, specializata in haine pentru femei, barbati si copii. La ora actuala include 19 magazine din Japonia, printre care Bape Stores, Bape Pirate Stores, Bape Kids Stores, Bapexclusive Aoyama si Bapexclusive Kyoto.
        Numele vine de la o veche zicala nipona, si anume: "O maimuta se scalda in apa", facand referire la toleranta. A reprezentat conceptul ideal pentru organizatie, care a targetat vestimentatia tinerilor egoisti si increzatori in ei.

        Kodak: Puterea literei "K"
        Fondatorul companiei Kodak si a aparatului de fotografiat care-i poarta numele, George Eastman era indragostit de litera K. Pana sa se decida asupra numelui Kodak, in 1892, Eastman a incercat diverse combinatii de cuvinte care incepeau si se terminau cu litera K, Eastman credea ca numele perfect trebuia sa fie usor de pronuntat, sa nu poata fi comparat cu nimic altceva, sa fie asadar original. George voia ca numele companiei sale sa includa litera K deoarece credea in unicitatea si eficacitatea acesteia. Kodak are o traditie de peste 100 de ani, fiind astazi asociata cu lumea fotografiei.

        Nike: Exprima-te liber
        In 1971, Bill Bowerman si Philip Knight,fondatorii companiei Blue Ribbon Sports, erau hotarati sa lanseze o noua linie de ghete de fotbal, pe care s-o marketeze cu un semn creat de Carolyn Davidson. Noua colectie avea sa reliefeze spiritul victoriei, astfel incat mintile ascutite din marketing de la RBS au cautat in mitologia greaca diverse informatii pentru a-si gasi muza: Nike a reprezentat astfel zeita victoriei. Numele companiei a avut o asa de mare rezonanta, incat in 1978, Blue Ribbon Sports s-a rebranduit oficial in corporatia Nike.

        Samsonite: Niciodata nu este prea tarziu pentru schimbari
        Compania Schwayder Trunk Manufacturing, fondata in 1910 de Jesse Schwayder, producea serviete si valize extrem de rezistente, menite sa dureze pe termen lung. Schwayder si-a numit unul din primele sale produse Samson, dupa o cunoscuta figura biblica, un om cu puteri supranaturale, primite de la Zeul in care credea pentru a-si invinge dusmanii, a se lua la tranta cu leii si sa poata fi capabil sa ucida armate intregi.

        Google: Greselile nu sunt greseli
        Putini stiu ca Google este, de fapt, rezultatul unui cuvant scris gresit, care de altfel, exista in dictionar, si anume "Googol". Acesta din urma defineste un numar foarte mare, mai exact 10 la puterea 100. Astfel, compania s-a gandit la un indicator al cantitatii titanice de informatii de pe internet. Numele domeniului a devenit asadar google.com, fiind de altfel disponibil in momentul in care fondatorii organizatiei au cautat o adresa valabila pe care s-o inregistreze. Astazi, ambele cuvinte se gasesc in dictionar, dar cei mai multi consumatori il folosesc doar pe cel de-al doilea, care defineste una din cele mai valoroase branduri din lume si cele mai importante companii de IT la nivel global.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu